Mazda va prezenta la Tokyo primul său model electric. Iată tot ce trebuie să ştii

Autor: Cristian Agatie 18 oct. 2019 Mașini electrice
Mazda va prezenta la Tokyo primul său model electric. Iată tot ce trebuie să ştii

Mazda va introduce primul său model electric din gamă în timpul Salonului auto de la Tokyo, iar imaginile teaser pe care japonezii le-au încărcat pe reţelele de socializare ne confirmă că este vorba de un SUV.

Viitorul SUV electric Mazda va fi un model nou, nu o versiune electrică a unui model existent, chiar dacă prototipurile de test surprinse de fotografi pe şosele au carposeria lui CX-30. Având în vedere popularitatea SUV-urilor printre cumpărătorii de maşini, nu ne miră deloc alegerea Mazda pentru primul lor model electric.

Platforma viitorului SUV reprezintă o derivaţie a Skyactiv Vehicle Architecture introdusă odată cu Mazda 3 (de unde şi similitudinile cu CX-30), nefiind vorba de o platformă dedicată modelelor electrice. Pentru prototipurile de teste cu caroserie de CX-30, bateriile Li-Ion au o capacitate de 35,5 kWh şi alimentează un singur motor electric de 145 CP.

Mazda a anunţat în 2017 un parteneriat cu Toyota pentru dezvoltarea tehnologiei pentru maşlini electrice, dar viitorul SUV a fost dezvoltat in-house de Mazda. Două versiuni ale viitorului model sunt prevpăzute, una cu alimentare exclusiv electrică, cealaltă cu range-extender, speculaţiile anunţând revenirea motorului rotativ pentru acest rol. Versiunea cu range extender ar putea să fie prezentată în premieră în noiembrie, la Salonul auto de la Los Angeles.

Mazda a prezentat încă din 2013 conceptul unui model electric cu range extender cu motor rotativ. Este vorba de Mazda 2 RE. Motorul său rotativ era unul cu un singur cilindru, de 0,33 litri, capabil să asigure o extindere a autonomiei cu circa 180 km. Este foarte posibil să vedem o configuraţie similară şi în cazul viitorului SUV electric cu range extender.

Viitorul SUV electric Mazda ar trebui să ajungă la clienţi anul viitor.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide